Hos MG-Regnskab tilbyder vi en række forskellige ydelser. Her på siden kan du læse mere om dem.

Du kan bla. læse om: Bogføring – Momsregnskab – Lønregnskab – Årsregnskab og budget.

Hvis du har spørgsmål undervejs kan du altid kontakte os her.

Bogføring

Bogføring kan ofte være et tidskrævende stykke arbejde, er ressourcerne i virksomheden ikke tilstrækkelig, kan det være en god ide at outsource det. På den måde får virksomheden mere tid til de daglige opgaver.

Samtidig sikrer man sig at, samtlige regler er overholdt, og bogføringen bliver udført præcist og professionelt.

Vi har erfaring med forsømte bogholderier, og kan hurtig sætte os ind i tingene, og løse opgaver på en effektiv måde.

Momsregnskab

Det er vigtigt at afstemme moms konti, og indrapportere moms rettidigt. I skal samtidig kunne redegøre for, de momsbeløb der indrapporteres til skat. Der er visse udgifter, man ikke kan afløfte moms af, og der kan forekomme visse udgifter, hvor momsen kun er delvis. Vi hjælper både med afstemning, og indrapportering til skat. Skal virksomheden ikke svare moms, men derimod lønsumsafgift kan vi også hjælpe med denne beregning.

Lønregnskab

Lønregnskab kan være kompliceret, og der er visse deadlines, der skal overholdes. Medarbejdere skal have løn til tiden, A-skatter skal betales til tiden. Har man timelønnede, skal timesedler kontrolleres. Stopper en medarbejder, skal der indberettiges feriepenge for medarbejderen. Vi kan hjælpe med disse opgaver, og har mange års erfaring.

Opgaver omkring lønregnskab, som kan forekomme:Lønudbetaling – Lønindberetning – A-skat betaling – Pensionsindbetaling – Feriepengeberegning

Har virksomheden, en medarbejder der er sygemeldt eller er på barsel, kan vi hjælpe med at foretage refusions indberetningen, så virksomheden herefter modtager de penge, de er berettiget til. Til løn udbetaling benytter vi primært Dataløn/Bluegarden og Danløn.

Årsregnskab

Få hjælp til klargøring, af materialet til brug for den endelige revision. Vi tilbyder, at udarbejde en afstemnings mappe (revisor mappe). Denne mappe indeholder samtlige afstemninger, herefter kan vi gå igang med selve årsrapporten.

Ønsker virksomheden, at få hele opgaven i forbindelse med årsrapporten udført, klarer vi også dette, samt den Udvidet selvangivelse.

Bogføring – Afstemning – Årsrapport

I forbindelse med årsrapporten, kan vi også tilbyde at, vedligeholde anlægskartoteket og herefter beregne afskrivningerne. Hvis virksomheden ønsker, at få trukket nøgletal ud gennem de forgangne år med henblik på, at navigere korrekt fremadrettet, kan vi også klare dette.

Budget

Budget – Budgettering

Resultatbudget

Budgettet er vigtigt for virksomheden. Man har årsrapporten, som viser det forgangne års ind- og udbetalinger og herefter selve resultatet. Budgettet er en gisning om hvordan man tror, og forventer, det vil gå i det kommende år.

Når man udarbejder et budget, kan man groft sagt inddele det i 2 områder. De faste udgifter, som man kender i dag, her lægger man som regel nogle procent oveni. De variable udgifter, her er det vigtigt, at forud se hvilke ting der måtte komme. Har man f.eks planer om investering i nye ting i det kommende år, skal det indregnes i budgettet. Vi kan hjælpe med at udarbejde budgettet, og ligeledes foretage budgetrevision hvis der er behov for dette.

◄ Regnskab ► Budget

Likviditetsbudget

Ønsker virksomheden, at få udarbejdet et likviditetsbudget, kan vi også klare dette. Likviditetsbudget viser, hvilke måneder, der meget likviditet og hvilke måneder, hvor der er mindre likviditet. Skal man bruge mange penge på et tidspunkt, vil det være klogt, at vælge de måneder hvor likviditeten er høj. På den måde sikrer man sig, at man ikke skal trække unødigt på en kassekredit, og herefter betale renteomkostninger.

Merindtjening eller omkostningsminimering.

Vi kan også hjælpe med, ideer til større indtjening på en række områder, samt ideer til, hvor man eventuelt kan reducere omkostningerne.

Kunder og Leverandører

Kunder – debitorer
I nogle tilfælde betaler kunderne ikke til tiden, dette betyder at de trækker på virksomhedens likviditet. Likviditet er ofte virksomhedens kassekredit, dette medfører en ekstra rente omkostning for virksomheden. I nogle tilfælde kan det være svært for virksomheden selv, at rykke kunder, da de har opbygget relationer til kunderne, og det er samtidig tidskrævende.

Har i huslejeopkrævninger eller medlemskontingenter, der skal opkræves kan vi også klare dette, evt. via PBS.
Udover dette kan vi sende faktura ud til kunderne og rykke kunderne, enten telefonisk eller med rykkermeddelelse, pålagt gebyr og renter.

Likviditet, det gælder om at få pengene hjem fra kunderne hurtigt, og samtidig betale sine leverandører senest muligt, og ikke før end på forfaldsdagen.

Leverandører – kreditorer
Vi hjælper gerne med, at bogføre leverandør fakturaer, samtidig med at vi lægger dem til betaling. Man kan i de fleste banksystemer i dag indføre 1 + 2 godkendere. D.v.s at virksomhedens selv endeligt godkender betalingen, men at vi har lavet forarbejdet.

Har man mange leverandører, kan vi tilbyde at afstemme de enkelte leverandører i kreditor bogholderiet (afstemme over til kontoudtog fra leverandøren).
Gennem en effektiv kreditorstyring, undgår virksomheden unødige gebyrer og rente omkostninger.

Brug for hjælp!

Kontakt os allerede idag for en uforpligtende snak om, hvad vi kan hjælpe dig med.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk